فاروق وردک می خواهد رییس جمهور شود
فهیم اندیشه: خبرنگار آزاد فهیم اندیشه: خبرنگار آزاد

یک مقام ارشد وزارت معارف گفت که آقای فاروق وردک، وزیر معارف افغانستان، برای پیروزی محمد یونس قانونی در ریاست پارلمان، بنا بر قرار "شرایط خاص" همسو شده است.

 

این منبع موثق که نخواست از او نامی برده شود افزود:"همه روزه شماری از نامزدان برنده، به خصوص نمایند های ولایات پشتون نشین، به دفتر وزیر معارف رفت و آمد دارند و وزیر معارف این نماینده ها را تشویق می نماید که با آقای محمد یونس قانونی همکاری نمایند".

 

بر پایه ی گفته ی این منبع، وزیر معارف در برابر این همکاری از آقای یونس قانونی تعهد دریافت نموده است که در انتخابات ریاست جمهوری آینده از او حمایت نماید.

 

باید افزود، یک مقام در کمیسیون مستقل انتخابات نیز در گفتگو با نگارنده، این خبر را تأیید نمود.

 

پیش ازین نیز امکان نامزدی آقای فاروق وردک در انتخابات بعدی ریاست جمهوری مطرح شده بود. آقای فاروق وردک از حمایت کامل حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، برخوردار است و در تحکیم پایه های حکومت حامد کرزی نقش بسیار مهمی ایفا نموده است.

 

به اساس قانون اساسی، آقای کرزی نمی تواند برای بار سوم نامزد ریاست جمهوری افغانستان شود.

 

در خبر هایی که در مورد تنش های اخیر میان لوی سارنوالی و کمیسیون های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی افغانستان منتشر شد، خبر مبنی بر روابط خانوادگی آقای فاروق وردک با رحمت الله نظری نشر گردید که بنا بر آن، آقای رحمت الله نظری از نظر خانوادگی مامای آقای وردک می شود.

 

فاروق وردک از نفوذ و محبوبیت چشمگیری در جامعه ی پشتون های افغانستان برخوردار نیست اما گمان می رود بتواند حمایت حزب اسلامی حکمتیار و بخش هایی از گروه طالبان را بدست آورد. او یکی از حامیان اصلی بنیادگرایی، طالبان و گروه حکمیتار در دولت افغانستان می باشد اما این گروه ها عناصر دیگری نیز در دولت افغانستان دارند.


December 31st, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها